Uusi avoin kurssi "Ballet for gymnasts" alkaa syyskuussa Töölössä

31.7.2020

Uusi avoin kurssi syksylle!

Ballet for gymnasts

Torstaisin klo 17:45 - 19:00, Töölön kisahalli

Alkaa: 3.9.2020 ja päättyy 3.12.2020

Ohjaaja: Inessa Rif

Kurssi suunnattu edistyneille voimistelijoille, jotka haluavat oppia baletin oikeita tekniikoita, parantaa jalkatyöskentelyä, vartalonhallintaa ja piruetteja. Noin 10-14 -vuotiaille. Sopii erityisesti rytmisille ja joukkuevoimistelijoille, mutta myös muille voimistelulajeille, joissa hyötyä baletista.

Kurssin kokonaiskesto 3kk, mutta valita voi myös kertakäynnin tai kuukausijakson.

Hinnat:

• Kertamaksu 15 €
  • Kuukausimaksu 10 €/kerta (4-5x/kk)
  • Koko syyskausi (14x) 100 €

Ilmoittautuminen tehdään alla olevalla lomakkeella. Huom! Paikkoja rajoitetusti!

Tarkempaa kurssin tuntisisältöä sekä ohjaaja-Inessan balettitaustasta alempana.

--------------------------------------------------------------

ILMOITTAUTUMISLOMAKE

Ilmoittaudun mukaan "Ballet for gymnasts" -kurssille.

Aika: To klo 17:45-19:00

Paikka: Töölön kisahalli, Helsinki (tanssi- ja koreografiasali B-puoli)

Tällä lomakkeella tehty ilmoittautuminen on sitova. (Alle 18-vuotiaalla tulee olla vanhempien suostumus.)

Valitse kurssihinta

Lisätietoja tunneista ja ohjaajan balettitaustasta:

"Balettia olen harrastanut ihan pienestä asti ja olen saanut oman voimistelu-urani aikana olla monien maailman huippuvoimistelijoiden baletinopettajien opissa. Esimerkiksi olympiamitalistin Jana Kudrjavtsevan (RUS) ja moninkertaisen MM-mitalistin Melitina Stanioutan (BLR) baletinopettajat kävivät usein konsultoimassa SVS:ssa ja myös me matkustimme heidän luokseen ulkomaille säännöllisesti leireille.

Itse pidän baletin tekemisestä todella paljon. Baletti on avainasemassa voimistelussa- Koen, että ilman balettia ei voi pärjätä korkealla tasolla tai ainakaan kroppa ei pysy ehjänä. Esimerkiksi itse voimistelin vielä pari vuotta sitten MM-tasolla 24-vuotiaana rytmisessä voimistelussa ja olen välttynyt pääsääntöisesti urallani isoilta loukkaantumisilta suureksi osin juuri baletin ansiosta.

Voimistelua varten minulle on kertynyt paljon tietoa ja ymmärrystä baletista, ja haluankin jakaa tietouttani ja baletin iloa eteenpäin. Ymmärrän baletin tärkeyden lajissamme, ja nykyisenä tuomarina osaan erottaa esim. oikean vaaditun jalkatyön ohjelmissa.

Kurssi onkin suunnattu edistyneille voimistelijoille, jotka haluavat oppia baletin oikeita tekniikoita, parantaa jalkatyöskentelyä, vartalonhallintaa ja piruetteja. Noin 10-14 -vuotiaille. Sopii erityisesti rytmisille ja joukkuevoimistelijoille, mutta myös muille voimistelulajeille, joissa hyötyä baletista.

Huomioitavaa ennen tunneille tuloa:

Hiukset siististi nutturalle, voimistelutossut, ihonmyötäinen toppi/t-paita ja shortsit/legginssit.

Joka kuukausi vaihtuu sarjat ja musiikit. Sarjat hyvä opetella/muistaa aina seuraavaksi kerraksi.

Tunnin sisältö:

Tunnit alkavat seisten tangosarjoilla, loppuaika keskilattiasarjoja, hyppelyitä ja piruetteja. Jos osallistujilla on kaikilla kärkitossut, voimme viimeiset 15 min käyttää kärkkärityöhön, joka erityisen hyödyllistä nilkkojen liikkuvuuden ja voiman kehittämiseen.

Vinkki: Kannattaa tulla hyvissä ajoin jo paikan päälle verryttelemään ennen tunnin alkua, niin on mukavampi aloittaa tunti. :)"

- Inessa Rif

SM-mitalisti, maajoukkueen jäsen/arvokilpailuedustaja rytmisessä voimistelussa vuosina 2009-2018