West Side Story

West Side Story ja Carmen

esitettiin viimeksi 26. toukokuuta kahtena näytöksenä
Espoon kulttuurikeskuksen Louhisalissa.

Miolemmat tanssiteokset, jotka pohjautuvat West Side Storyn ja Carmenin alkuperäisiin teksteihin, on käsikirjoittanut ja ohjannut Kansallisbaletin tanssija Anandah Kononen. West Side Storyssa yhdistyvät harvinaisella tavalla eri tanssilajit baletista hip-hopiin ja rytmiseen voimisteluun. Tanssijat ovat lajiensa huippuja ja Suomen mestareita. Carmen käyttää ilmaisunaan puhtaasti neoklassista liikekieltä. Upeat taustaprojisoinnit ja puvut tuovat espanjalaisen tunnelman katsojan ulottuville. Kappaleissa käytetään Bernsteinin ja Bizen alkuperäismusiikkia.

West Side Storyn esiintyjät: Anandah Kononen, Sam Vaherlehto, Anne Pilström, Tomi Blåberg, Sirja Kokkonen, Timo Korjus, Jurijs Troshenko, Claudia Ketonen, Haza Hajipoori, Sakari Nisula ja Suomalaisen Voimisteluseuran (SVS) SM-tasolla kilpailevia nuoria voimistelijoita.

Carmenissa esiintyy Kansallisbaletin tanssijoita ja nuoria balettioppilaitoksesta valmistuneita tanssijoita. Pääosissa ovat kansallisbaletin Anandah Kononen ja Henrik Borman.