Voimistelukoulu

Kuva: Suomen Voimisteluliitto

Voimisteluliiton lasten voimistelun strategian mukaan alle 12-vuotiaiden toiminta kuuluu voimistelukoulu-käsitteen alle.

Seurassamme tarjoamme tällä hetkellä seuraavat voimisteluryhmät Espoossa ja Helsingissä:

Minit 5-7v
Lapset 7-10v
Prenuoret 10-12v

Tavoitteena on opettaa perusliikuntataidot ja voimistelun alkeistaidot leikin kautta, laadukkaassa ohjauksessa, painottaen lasten innostumista ja onnistumisen kokemuksia.

Laadukkaassa lasten voimistelussa huomioidaan ILO eli Innostus, Laatu ja Onnistumiset yhdessä. Ohjatun toiminnan rooli korostuu elinympäristön muutosten myötä, ja sen odotetaan tukevan lasten terveyttä, fyysistä kuntoa, sekä edistävän hyvinvointia ja oppimista. Voimistelukoulu-konsepti on suunniteltu synnyttämään elinikäinen liikunnan kipinä lapsille voimistelun kautta.

Laadukkaan lasten voimistelun käsikirjaan voit tutustua tarkemmin tästä.

Kuva: Suomen Voimisteluliitto