SVS -seurat

ovat tarjonneet jo vuodesta 1921 asti koulutettujen ohjaajien vetämiä voimistelu- ja harrasteliikunnan tunteja lapsille, nuorille, aikuisille ja ikääntyville.

Olemme rytmiseen voimisteluun erikoistunut seurayhteisö, joka toimii pääkaupunkiseudulla. Suomalainen Voimisteluseura ry, lyhyemmin SVS, toimii Helsingissä ja Suomalainen Voimisteluseura Espoo (SVS Espoo) ry toimii Tapiolan, Leppävaaran, Haukilahden ja Suurpellon alueella.

Tarjoamme tasokkaita valmennusryhmiä alkeista huipulle. Olemme yli 20 vuoden ajan tuottaneet Suomelle yksilö- tai maajoukkuetason voimistelijoita naisissa ja/tai nuorissa. Olemme tehneet alusta asti pitkäjänteistä ja systemaattista yhteistyötä rytmisen voimistelun johtavien maiden kanssa, joilla kaikilla on Suomea pitemmät perinteet lajissa. Kehitämme jatkuvasti osaamistamme kansainvälisillä leirityksillä ja kouluttautumalla sekä kotimaassa että ulkomailla.

Kilpapolun ohella seura järjestää myös voimistelun harrastetoimintaa lapsille, nuorille sekä aikuisille ryhmäliikuntatunteja.

Seuramme toiminnan yhtenä kulmakivenä on seurojemme ammattivalmentajien kokemus sekä rytmisen voimistelun välinetekniikan hallinta sekä nuorten potentiaalisten valmentajiemme oppimisen tukeminen. Panostamme erityisesti baletinopetukseen tärkeänä oheislajina. Haluamme tukea jokaista rytmisestä voimistelusta kiinnostunutta nuorta oppimaan tämän hienon ja maailmalla arvostetun olympialajin taitoja.