Mitaleita, oppia ja kokemusta Ikäkausikilpailuista

17.3.2019

Voimistelu- ja urheiluseura Elise järjesti Voimisteluliiton virallisen rytmisen voimistelun Ikäkausikilpailun Töölön kisahallilla 16.-17.03.2019. Ikäkausikilpailut on rytmisen voimistelun "tiukin" kilpailumuoto: kaikki ikäsarjat kisataan lajin kansainvälisillä säännöillä ilman sääntöhelpotuksia, mikä verottaa nuorimpien, vasta kilpailemisen aloittaneiden sarjan osallistumisia

KUVAT tulossa
Hienosti 29 SVS-osallistujaa kisassa mukana. Opittuja taitoja saatiin näytettyä ja lisää oppia sekä tärkeää kisakokemusta saatiin. Alla sarjoittain:

Naisten
sarjassa
(s.2003 ja aikaisemmin, 11 osallistujaa, 2 SVS-seuroista)
SVS Edustusryhmän  Viivi Paasirova (SVS Espoo) sijoittui viidenneksi ja saavutti pallolla sarjan toiseksi parhaat pisteet. Samasta ryhmästä naisten sarjan ensikertalalainen Jenny Hämäläinen keräsi arvokasta kokemusta ensimmäisissä naisten sarjan ikäkausikisoissaan ja sai huomattavasti vaikeutettuja ohjelmiaan viedyksi hyvin eteenpäin, sijoitus 10.

Nuorten A-sarjassa
(s. 2004-2006, 20 osallistujaa)
Elviira Niiranen (SVS Espoo) voimisteli tyylikkäästi erityisesti pallolla ja kokonaisuus kantoi ottelussa sijalle 14.

Nuorten B-sarjassa
(s. 2004-2006,  21 osallistujaa)
Erika Räsänen (SVS, Helsinki), yllätti itsensä sijoittumalla hienosti neljänneksi, Erica Ojala (SVS, Helsinki) voimisteli sijalle 16.

2006 -sarjassa
(13-vuotiaat, 12 osallistujaa)
Thea Haiba (SVS Espoo) voimisteli ilahduttavasti pronssille, nauhaan hiipinyt solmu esti kirkkaammille mitaleille pääsyn. Nauhalla sijoitus silti 2. Sofia Kabonen (SVS Vantaa) sijoittui myös hienosti 5.

2007-sarjassa
(12-vuotiaat, 27 osallistujaa)
Mette Merisalu (SVS Espoo) onnistui upeasti keiloillaan, mutta uusi väline nauha ei vielä sujunut aivan nuottien mukaan ja mitali jäi tällä kertaa saavuttamatta, sijoitus silti hienosti 4.  Wilma Hassinen (SVS Vantaa) täydensi menestystä sijoittumalla hienosti 6.
Taisia Voronova (SVS, Helsinki) sijoittui 26.

Nuorimpien yksilösarjoihin oli laaja edustus SVS-seuroista:

2008-sarjassa
(11-v, 30)
Anna Sadouskaya (SVSE) 21.,
Eevi Tick (SVSV) 24.,
Katriina Koukkari (SVS) 26.,
Aleksandra Teretieva (SVS) 27.
Katerina Ulitska (SVSV) 30.

2009 -sarjassa
(10-v, 26)
Ilona Tenkula (SVS) 13.,
Viktoriia Kudlenko (SVSE) 14.
Linnea Piispanen (SVS) 15.
Ines Laukkonen (SVSE) 23.,
Maaria Westerberg (SVS) 24.,
Jade Wass (SVSV) 26.

2010 -sarjassa
(9-v, 21)
Julia Kuusisto (SVSE) 10.,
Marina Ahmedzanova (SVS)  ja Susanna Ilina (SVS E) 11.,
Neela Poutala (SVSV) 17.,
Minttu Keinonen (SVSE) 18.,
Iris Tulikoura (SVSE) 20.

2011 -sarjassa
(8-v, 11 )
Jade Kiltti (SVSE) 11.

Duosarjoissa SVS:lla ei ollut tällä kertaa määrää näyttää- mutta laatu oli kohdillaan:
.
Duo prenuoret (3)
Wilma Hassinen ja Aino Lehmusvaara  (SVSV) voimistelivat hienosti kultaa omassa duo-sarjassaan

Onnittelut voimistelijoille ja valmennusteameille ja tsemppiä kohti seuraavia koitoksia! Kiitos pitkät päivät istuneille tuomareille sekä järjestäneelle seuralle Eliselle sujuvista kisoista.

Seuraavaksi naisten sarjalaiset, juniorimestariluokkalaiset, 4-luokkalaiset 1-luokkalaiset kisaavat 30.-31.03.2019 Kampin liikuntahallilla - SVS:n järjestämissä kisoissa.

TULOKSET